Β΄ ΔΙΕΘΝEΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

Πρώτα η ανακοίνωση από την Ακαδημία Αθηνών:

Το Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Φιλοσοφίας της Ακαδημίας Αθηνών σε συνεργασία με το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας οργανώνει το Β΄ Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας με θέμα «Η Έννοια του Πολίτη στην Ελληνική Φιλοσοφία» στην Αλεξάνδρεια από 4 έως 6 Μαρτίου 2010.
Στο συνέδριο θα συμμετέχουν ο Πρόεδρος της Ακαδημίας, ακαδημαϊκοί και διακεκριμένοι καθηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για να εκθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με την αντίληψη της έννοιας του πολίτη στην ελληνική φιλοσοφία από την αρχαιότητα ως τους πρώτους βυζαντινούς χρόνους.
Οι επίσημες γλώσσες του Συνεδρίου είναι η αγγλική και η γαλλική.
Επισυνάπτεται το αναλυτικό πρόγραμμα του Συνεδρίου

Και τα «παράλογα» σχόλια
Είναι φανερή η αγάπη της Ακαδημίας Αθηνών και της ελληνορθόδοξης  θρησκείας. Τέτοια αγαστή σχέση οδηγεί σε υψηλού επιπέδου συνεργασίες όπως αυτής του Κ.Ε.Ε.Φ.
Αν… έχετε δει τους φιλοσόφους της αρχαίας Ελλάδας να διδάσκουν με τη συνεργασία των ιερέων των αρχαίων ναών… Ούτε κατά διάνοια δεν πέρναγε από το μυαλό των τότε φιλοσόφων να προβούν σε μια τέτοια συνεργασία, διότι οι φιλόσοφοι τότε έψαχναν για τη αλήθεια, και γνώριζαν ότι δεν θα την έβρισκαν στο Δία. «Εν οιδα ότι ουδέν οιδα» είπε ο Σωκράτης, που δεν έγραψε τίποτα. Ότι είπε το μαθαίνουμε από τους μαθητές του που έγραψαν.
Γιιατί η Ακαδημία Αθηνών, το ανώτατο ίδρυμα της ελληνικής γνώσης, προβαίνει σε μια παρόμοια σχέση που δείχνει ότι η σύγχρονη ελληνική φιλοσοφία βρίσκει αγκυροβόλι στον κόλπο μιας ορθόδοξης (φονταμενταλιστικής δηλαδή) θρησκείας;
Πως να περιμένει κανείς να έχουμε σωστή εκπαίδευση αφού έχουμε ά-σωστη ακαδημία επιστημών και γραμμάτων.

Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το θέμα του συνεδρίου. «…σχετικά με την αντίληψη της έννοιας του πολίτη στην ελληνική φιλοσοφία από την αρχαιότητα ως τους πρώτους βυζαντινούς χρόνους…»
Ως τους πρώτους χρόνους της βυζαντινής εποχής. Μέχρι εκεί. Μας υπενθυμίζει δηλαδή ότι δεν θα πάμε παρακάτω, τότε που κυριάρχησε η βάρβαρη θρησκευτική αντίληψη και κατάργησε σταδιακά και μεθοδικά τον «πολιτισμό των Εθνικών», που καταγγέλει τον Ιουλιανό ως παραβάτη, διότι ήταν λάτρης της αρχαίας φιλοσοφίας, που χρησιμοποιούσαν τα υλικά των αρχαίων ναών για να χτίσουν τις χριστιανικές εκκλησίες επάνω στα θεμέλια των αρχαίων ναών, που μετέτρεπαν τα ονόματα εντέχνως και ονόμαζαν τον ναό της Αρτέμιδας σε ναό της Παναγιάς της κυνηγήτρας… και πολλά τέτοια φοβερά όσον αφορά στην πονηριά της προσέγγισης για πλήρη προσηλυτισμό.

Η Ακαδημία των Τεχνών, Γραμμάτων και Επιστημών, η Ακαδημία των Αθηνών σε συνεργασία με, προσέξτε, ΤΟ ΠΑΤΡΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ οργανώνουν το συνέδριο στην Αλεξάνδρεια.
Ακούγεται παράξενο πράγματι. Για να δούμε το κωμικοτραγικό της υπόθεσης, ας το συγκρίνουμε με μια παράλληλη ανάγνωση ανάλογης εκδήλωσης της Ακαδημίας Γραμμάτων-Τεχνών-Επιστημών της Αιγύπτου:
Η Ακαδημία Τεχνών-Γραμμάτων-Επιστημών της Αιγύπτου και το Μωαμεθανικό Συμβούλιο Ιμάμηδων Αιγύπτου οργανώνει συνέδριο με θέμα την ζωή των πολιτών της Αιγύπτου επί των Φαραώ, ή από τη Γαλλία:
Η Ακαδημία Επιστημών-Τεχνών και Γραμμάτων της Γαλλίας οργανώνει συνέδριο με τη συνεργασία της Καθολικής Εκκλησίας…
΅Αλλού ο παπάς κι αλλού τα γένια του», δηλαδή. Καμιά σχέση το ένα με το άλλο.
Σαν να βάζεις την Κόκα-Κόλα να κάνει συνέδριο για το ουίσκυ.
Βέβαια, με τη λογική αυτή της σύγκλισης δύο άσχετων πυλώνων (ο καθένας στο είδος του, βέβαια) γίνεται ξεκάθαρη η πρόθεση. Η μεν Ακαδημία ήθελε πρόσβαση στην Αλεξάνδρεια (προφανώς διότι η Αλεξάνδρεια υπήρξε το λίκνο της ελληνιστικής εποχής) με το μικρότερο κόστος, αφετέρου η εκκλησία να προωθήσει τη δημόσια προβολή της ως ίδρυμα περιοπής, αφού δέχεται μια ολόκληρη ακαδημία να συνεργαστεί μαζί της.
Φαίνετε πως οι Φιλόσοφοι μας είναι και αυτοί προϊόντα της κυρίαρχης τάξης και προσαρμοσμένοι στην εποχή, για να είναι και μέλη του ιδρύματος, υποθέτω. Γιατί σίγουρα υπάρχουν Έλληνες φιλόσοφοι με πιο ξεκάθαρο φιλοσοφικό πεδίο, θέλω να πιστεύω.

Advertisements